Navrhnúť kanceláriu, ktorá osloví celý tím, nie je vôbec jednoduché. Toľko ľudí, toľko vecí, ktoré majú radi a ktoré ovplyvňujú ich pohodlie v práci. Ako teda prispôsobiť kancelárske priestory tak, aby sa stali pohodlným pracoviskom a mali pozitívny vplyv na produktivitu zamestnancov? Pozrite si naše tipy!
Kancelársky nábytok
Ak chcete byť produktívni a maximálne využiť svoj čas v kancelárii, je dôležité mať príjemné prostredie. To sa dá dosiahnuť výberom vhodného nábytku podľa vašich potrieb. Aké faktory je nutné vziať do úvahy pri výbere vybavenia do kancelárie?
- kvalitný nábytok – investujte do výrobkov, ktoré sú odolné a budú slúžiť vašej firme niekoľko rokov.
- usporiadanie vybavenia – musíte sa pokúsiť usporiadať ho tak, aby kancelária vyzerala väčšia a prístupnejšia (pohyb po miestnosti by mal byť jednoduchý).
- komfort práce – napr. prispôsobenie veľkosti písacieho stola potrebám zamestnancov, výber pohodlnej kancelárskej stoličky (ďalšie rady k výberu otočnej stoličky nájdete v našom článku „Ako vybrať pohodlnú stoličku k stolu“).
- vhodný dizajn – prispôsobte kancelársky priestor povahe vykonávanej práce. Ak potrebujú zamestnanci často komunikovať, je potrebné dbať na to, aby im to bolo umožnené.
Vybavenie kancelárie – počítačové vybavenie a ďalšie doplnky
Počas posledných niekoľkých desaťročí prešiel svet technológií rýchlymi zmenami. Zavedenie a zdokonalenie počítačov a mnohých ďalších doplnkov nám pomohlo v každodennom živote. Pokroky v kancelárskom vybavení uľahčili profesionálom prácu a umožnili spojiť sa s celým svetom. Výber vhodného počítačového hardvéru a softvéru bude závisieť od typu vykonávanej práce. Oplatí sa zistiť ich názory, s akými programami majú skúsenosti, čo uľahčuje ich prácu a čo im nemôže chýbať pri každodenných povinnostiach.
Nezabudnite, že kancelárske vybavenie sa už neobmedzuje iba na počítače a mobilné telefóny. Patria sem aj tlačiarne, skenery, projektory. Čoraz viac spoločností využíva na vytváranie prototypov svojich produktov ďalšie technológie, ako je umelá inteligencia alebo rozšírená realita (AR). Pri navrhovaní novej kancelárie zvážte okrem štandardných aj iné možnosti. Tieto technologické novinky nepochybne ovplyvnia kvalitu odvedenej práce.
Nevyhnutné kancelárske doplnky
Hoci sa technológie vyvíjajú veľmi rýchlo, každá firma by mala mať základné kancelárske potreby. Hovoríme o takých pracovných nástrojoch ako perá, papier alebo samolepiace bločky. Mnohí zamestnanci ich používajú na uľahčenie organizácie času.
Dôležitú úlohu pri archivácii dokumentov zohrávajú aj označené priečinky, krabice, koše a zakladače. Týmto spôsobom bude firemná dokumentácia usporiadaná a ľahko prístupná. Nevyhnutné budú aj kancelárske tabule použité na načrtnutie stratégie spoločnosti a usporiadanie nápadov všetkých zamestnancov.
Ak chcete vytvoriť príjemný a pohodlný priestor a zabezpečiť profesionalitu a estetiku kancelárie, nezabudnite na dodatočnú výzdobu. Na steny zaveste napríklad obrazy na skle, dizajnové hodiny alebo plagáty. Na písacie stoly môžete kúpiť farebné ochranné rohože, a ak chcete, aby neboli na novej podlahe žiadne škrabance, kúpte rohože pod kancelárske stoličky.
Nevyhnutným doplnkom v kancelárii sú rastliny! Rastliny sú skvelým spôsobom, ako znížiť stres. Majú pozitívny vplyv na kreativitu a efektivitu práce. Okrem toho zvlhčujú a čistia vzduch.
Efektívny kancelársky priestor
Pri výbere správnych nástrojov na kancelársku prácu by firmy mali vždy zohľadňovať potreby svojich zamestnancov, pretože to bude mať pozitívny vplyv na ich efektivitu pri každodennej práci. Spokojní zamestnanci, ktorí majú priaznivé podmienky, budú nepochybne viac motivovaní pracovať.